Translate

duminică, 14 februarie 2016

STOP CRIME OF THE WORLD



Unchiul Samuel, așa cum îi spuneau copii din micul orășel minier, de la poalele muntelui, localitate în care se pare că șeriful putea ieși liniștit la pensie, fără să aplice nici o amendă sau să facă vreo arestare, deoarece de aproape 40 de ani de când a fost ales în această funcție, John a avut parte de un mandat bine plătit dar foarteliniștit. A reuși să facă o mică avere din banii colectați de la comunitatea locală, pe care a investit-o în cai, a cumpărat acțiuni la mina de antracit (un cărbune care se vindea ca pâinea caldă) de la poalele muntelui, aflată în proprietatea unui irlandez foarte bogat, căruia localnicii îi spuneau în batjocură Lordul Emanuel, din cauza bigotismului să exagerat, și că se căsătorească cu fata primarului, care fără interesul lui John, șeriful ar fi avut toate șansele să moară fată bătrână. Miss Piggy era și foarte grasă șașie și mioapă, și din cauză că familia sa încă mai utiliza câțive negri, pe post de servitori, nu știa să facă mai nimic în gospodărie. Cînd John a venit în pețit era trecut bine de 54 de ani, mai avea doar doi perciuni albi, că părul de sub pălărie îi plecase de mult, odată cu transpirația abundentă și duhoarea de whisky de proastă calitate și de tutun inferior mestecat continuu. Se spunea că din înalte setimente de datorie față de munca de șerif, dormea îmbrăcat, cu cizmele în picioare, deoarece spunea că era gata să intervină în orice monent, ziua sau noaptea, în zile de sărbătoare pe ger sau în arșița preeriei, pentru a lupta cu cei care ar fi atentat chiar și potențial la liniștea orășelului unde nu s-a întâmplat nimic. Avea însă o pasiune secretă: în fiecare toamnă, stângea o grupă formată din cei mai buni trăgători cu pușca și sub legenda că pleca să plimbe caii, dădea iama în ținutuirileînvecinate, și ucidea cu sutele indieni și bizoni. Pentru a ucide indieni, care era o politică de stat de câteva sute de ani, în America, trimetea noaptea un argat mai destoinic cu câte un armăsar mai șchiop, marcat cu insemnul herghelie sale și care era legat de cortul șefului de trib. Dimineața, înainte de răsăritul soarelui, venea cu toată grupa sa de pușcași care de multe ori nu era mai mică de 30 de oameni, cu făclii în mănă, ca și cum ar fi venit pe urmele unui armăsar furat din tabăra lui de către un indian al acelui trib, și găsind calul său legat de cortul șefului de trib, striga la indieni să iasă din corturi. Mulți dintre ei, nici nu apucau să se îmbrace, femeile cu copii de țâță în brate, aveau doar o pătură pe spate, și se adunau la marginea taberei. Dacă încerca cineva să fugă, era împușcat pe loc, iar bătrânii care nu puteu ieși la adunare erau uciși în corturi. Adulții primeau fiecare câte o lopată și erau obligați să sape un șanț lung, în nisipul din spatele taberei, unde de regulă era și locul unde se duce și regele pe jos. Când treaba era terminată, stând crăcănat în șea, pe calul său pur șânge, bălăngănindu-se de atâta trascău băut până la răsăritul soarelui, John ținând în mână o biblie orientată invers, pentru că nu știa să citească, începea un scurt rechizitoriu, împănat cu așa zise citate din biblie. Acestea spunea printre dinții îngalbeniți de la cantitățile impresionante de tutun pe care le mesteca, mai mult storcind cuvintele, care de multe ori erau de neânțeles, că potrivit Constituției de la Abraham Lincoln, orice indian care fură un cal, sau o pușcă de la omul alb, este condamnat la moarte prin spânzurare, împreună cu tot tribul său, inclusiv femeile, bătrânii și copii, chiar dacă se află în burtă. În acest caz, le face o favoare, deoarece nefiind copaci în zonă, (deoarece pădurile fuseseră de mult arse de omul alb, pentru a cultiva cereale), prin mila Domnului și binecuvântarea acestuia, vor fi împușcați unul câte unul, mai întâi femeile și copii, iar la urmă șeful de trib, făcea semnul crucii, așa mai în diagonală, și urgant se trecrea la executarea sentinței. Indienii nu pricepeau nimic, deoarece nu cunoașteau limba lui John, însă unii dintre ei mai isteți făcând legătura cu calul omului alb legat de cortul șefului de trib, întrebându-se în ultimele clipe de viață, care dintre ei ar fi comis acea faptă. Nimeni nu se gândea că întregul trib era asasinat printr-o provocare ordinară, unde doar mintea unui om nebun ar fi avut loc de a concepe acest masacru fără o justă cauză. Șeful de trib, urmărea consternat având înfipte în coaste două țevi de pușcă, cum erau uciși oamenii săi, pe la spate, iar după ce cădeau în groapă, încă zbierând de durere și zvorcolundu-se fiind aruncate în garbă două trei lopeți de nisip. Treaba dura aproape o jumătate de oră, iar când îi venea rândul șefului de trib, acesta se deplasa cu fruntea sus spre locul de execuție, în gemetele oamenilor săi, mulți dintre ei în agonie și al scâncetului de copii, îngenuchea, lua în pumni pământ, și ridica brațele în forma literei V, dădea capul pe spate, privind parcă spre zenit, desfăcea palmele, nisipul risipindu-se în bătaia vântului, stând așa nemișcat parcă s-ar fi oprit timpul în loc. Nu cădea de la prima rafală, parcă nici nu treceau gloanțele prin el, deși sângera abundent, rămânea în aceiași poziția parcă a unui copac care a murit în picioare. Doar după ce șeriful descărca revolverul în ceafa sa, șeful de trib se prăbușea încet cu corpul rigid, cu fruntea sus și privirea către înaltul cerului. Pentru cei mai miloși, o asemenea imagine, putea să-l smintească pentru toată viața, vâzănd dârzenia și eroismul cu care era lichidat seful de trib, despre care se spunea că nu murea ci doar se transforma în stafie, și bântuia casele omului alb, spre care de multe ori se abăteau și blesteme. Prada de război compusă din pepite din aur, pietre prețioase, arme, obiecte de cult, vase indiene, blănuri, monezi din aur și argint găsite la percheziție, erau încărcate în lăzi și acestea erau puse în căruțe, după care toate bețele de cort rămase erau cărate peste groapa comună, și erau arse, iar din tabără rămânind numai pământul bătătorit. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu